Thursday, January 2, 2014

Skuad 125..Senang Diri! Part 1

laaa dah knp tersenget plk jersi kita pkai nih..aiyoo..

Assalamualaikum..

Salam ukhuwah buat semua pembaca blog yang disayangi..di mana jua kalian berada semoga sentiasa berada di bawah rahmat n kasih sayang Allah..semoga hidup kalian di berkatiNya.. selawat dan salam ke atas junjungan besar kita Muhammad S.A.W.. Sollu a'la Nabi..

Sebenarnya saya dah lama nk buat entri ni..tapi masih ketandusan idea..x tau nak bermula dari mana..nak bercerita mengenai apa secara spesifiknya..kerana terlalu banyak perkongsian..baik dari segi lahiriah dan batinniah.. Mungkin ade part II lepas nie..

Alkisah bermula bila seorang sahabat yang berminat untuk menyertai skuad sukarelawan..tp actually xtau hendak bermula dari mana...setelah niat murni diusulkan kepada saya..pada mulanya saya agak kurang pasti sementelah saya juga tidak pernah mneyertai mana2 skuad sukarelawan sebelum ini..saya blurr..xtau nk cari info dari mana sebenarnya..tetapi..sesungguhnya Allah Maha Mengetahui...dari segala yang tersurat dan yang tersirat..Dia permudahkan segalanya..hanya dengan satu perkongsian di FB..bermulalah episod baru buat saya n sahabat...dan adik saya juga.. ;)

Akhirnya kami mendaftar sebagai sukarelawan dengan sebuah pertubuhan NGO..Keterujaan menjadi sukarelawan buat pertama kali memang jelas kelihatan..semangat yang kami sebenarnya xtau datang dari mana.. org kata..ada sesetengah org mempunyai kelebihan yang boleh menyumbang dengan harta kekayaan..kami yang serba kekurangan tetapi mempunyai kelebihan dari segi masa dan tenaga..boleh juga memberi sumbangan..

Pengalaman pertama menjadi sukarelawan..mmg blurr!!serius..xtau apa persediaan yang perlu dibuat sebelum berangkat..tapi kami gamble jer..dalam hati sentiasa berdoa semoga segalanya dipermudahkan..Insya Allah selalunya niat murni akan sentiasa berada di bawah lindungan Allah..

13.12.2013..11.00 mlm..
Tulah tarikh first kami berkumpul..berta'aruf dgn volunteers yg lain..sumernya 16 orang..Alhamdulillah ukhuwah fillah abadan abada..so bermula dr situ kita ade team swift n team serena..knp team swift?n team serena? ohh sebab kitaorang naik kereta swift..hehe..

Team swift..
Leader kami yg bg nm tu..tp kitaorg dh tukar sket jd geng swift..ohh kitaorg juga dpt gelran geng swift yg poyo (Citer psl poyo ni kita reserve len kali la ehh)..hehe..xsangka..mula2 mcm x baper nak mesra dengan tuan empunya kereta tp akhirnya ktaorg nyata satu kpla.. sehari bersama tp mcm dh knl lm sngt.dalam kereta x kering gusi.macam2 cerita..senda gurau..(hanya geng swift jer yg tau..)  really missed that moment..hopefully blh jmper lg nnt ehh korang..

Jom layan few pic geng swift yg sgt committed wat keje..

Tim and Husna..bersungguh membasuh 

kita n tahieyah..sempat posing jap..

Dia lah pencetus idea n semangat..klau x kita pon x terpikir nak join volunteers nie..


masa ni baunya memang x dapat nk dibayangkan..sbb air paya yang naik smpai paras pinggang..barang-barang dah kena lumpur..kering..kena perlu tenaga menyental yang sgt tinggi...

Walaupun penat..tp we all sgt ceria n enjoy every moment together..

 first house yg kami pergi..sebab kami orang dapur..kami choose to be at the kitchen la..


penat balik menyental kami dapat cendol yg superb best..sebelum berjuang lagi menyental.. :)

Tu lh dia muka2 geng swift yg happening..

Rindu saat nie..ok nnt kn part II ehh..

#ceritaku

Jazakallahu khairan jazak




2 comments:

  1. ada 1 geng lagi laa.. haha.. geng jazz :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maisarah..tu lh nk ltk gak td..tp lupa pkck pkai keta aper..yg igt hijau jer..hehe..nxt entri eh..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
I dont know since when i like to rant all the way about my life..my feeling..not so me anyway..but since am ranting..am feel much more better..release..Alhamdulillah..am here not to please people n everyone of you..am ranting what i want..feel free not to read it, if you're annoyed with my writings..